2019 starter med et vådt forår!
Regnvandssøerne på marken affødte idéen om, at vi skal have anlagt en rigtig sø! (Men det må lige vente, for marken er forpagtet ud indtil september og vil stå som en kornmark for sidste gang i år).
Men der er også fine dage, hvor forårsblomsterne nydes og solen skinner
Forårsblomsterne nydes både ude og inde <3
Foråret i Prydhaven.
Vi overtog en forsømt have - men også en have med masser af potentiale, f.eks. 5 smukke gamle æbletræer og en kæmpe thuja. To af de første projekter blev at klippe et over 10 meter højt nøddehegn ned og flytte ca. 12 roser, som stod plantet alt for tæt.
Udsigten fra stuen. Tidligt forår..
Grenene fra nøddebuskene skal ende deres dage som kvashegn og så håber vi at nøddehegnet vil skyde op på ny - så vi får nødder i plukkehøjde! Herren på gården er heldigvis ferm med alle former for maskiner. motorsaven blev flittigt brugt dette forår.
Der forspires sommerblomster og frilandstomater m.m.
Altid spændende at følge årets gang i en ny have - og se, hvad der kommer op..
Skønne tulipaner
Så er rosene flyttet og det eksisterende staudebed er blevet udvidet og omdøbt til Mixed Border :-)
En lille højbeds-køkkenhave ser også dagens lys. Næste år (2020) vil vi anlægge en stor køkkenhave og frugthave og omdanne marken til naturhave med fokus på at tiltrække vildt og lave levesteder for fugle, agervildt og insekter.
Bøgen er lige knap sprunget ud - og nu kom det sig så, sådan at Herren på gården skulle ud at rejse med sit arbejde og være væk i et par måneder - så nu var det op til Fruen, at ordne både Hus&Have - samt selvfølgelig passe sit arbejde ved siden af: Så vi smøgede begge ærmerne op - bare i hver sin ende af verden! Men inden vi skiltes gik vi en tur i den lysegrønne bøgeskov <3
Let the work begin! Forsythiaen blomstrer også - varsler forår <3
Haven byder på mange dejlige planter: Tulipaner, pæoner, geranier..
Rododendronerne afslører deres farver!
Herunder ses vores nyplantede paradisæbletræer, af sorten: Brændkær. (En indflyttergave fra vores skønne naboer <3).
Den ene af vores katte: Simba, ligger veltilfreds under den gamle syrenbusk efter at have gjort det af med en muldvarp!!